Recenzje

Śledzenie i analiza swoich postępów

Jak śledzić swoje postępy?

Postępy, śledzenie i analiza wyników to istotna sprawa, aby być zmotywowanym do działania i dalszego systematycznego wypełniania swoich postanowień i celów. Tutaj z pomocą przychodzi aplikacja Strides.

Czym jest Strides?

postępy marnujeczas
Jest to aplikacja, która służy nam jako pomoc w przestrzeganiu pozytywnych nawyków czy zapisywaniu postępów w realizacji naszych celów. Aplikacja jest darmowa, jednak posiada wtedy pewne ograniczenia. Kupując subskrypcje premium płacę 2,99 euro/miesięcznie. Wersja pro likwiduje ograniczenia, które nakłada podstawowa wersja.
  • Limit 10 celów/nawyków
  • Brak możliwości filtrowania kategorii
  • Archiwizacja zakończonych celów

W zasadzie zdecydowałem się na wersje premium wyłącznie z powodu ograniczenia liczby swoich celów i nawyków do wyrobienia. Gdy tylko dorwałem się do aplikacji bardzo szybko napisałem ich 10, więc raz dwa zakupiłem płatną wersję.

Cele i nawyki

postępy-analiza                  motywacja postepy

W aplikacji mamy podział na dwie kategorie. Cel oraz wyrobienie nawyków lub pozbycie się ich.

W pierwszym, czyli w konkretnym celu, ustawiamy datę zakończenia naszego zadania w moim przypadku jak widać jest to 1. sierpnia, ze względu, że wtedy własnie będę już prawie na urlopie – hura! Po drodze ustawiamy co musimy zrobić, aby cel zrealizować. U mnie są to regularne ćwiczenia, trzymanie diety itp. Ustawiamy dodatkowo wartość w procentach na każdy taki kamień milowy. Możemy ustalić sobie, że trzymanie diety to 40% naszego celu, a inne w proporcjach 10;20;30. Inne moje przykładowe cele to wylot do Barcelony, mieć więcej pieniędzy, mówienie po hiszpańsku czy budowa strony internetowej.

Nawyki natomiast to coś co będziemy wykonywać z pewną regularnością (w przypadku pozytywnych). U mnie są to dieta, ćwiczenia, nauka hiszpańskiego, nauka marketingu, programowania, uprawienie sportu czy wstawanie o 6;30 (tylko w dni robocze :D). Niektóre z nich nastawione mam, aby robić codziennie, inne ustawione są w sposób, aby wykonać je minimum 3 razy w tygodniu.

Do każdego celu możemy nastawić alarm na określoną godzinę, aby nie zapomnieć. Ja mam ustawione 2 alarmy, na 6;30 aby od razu odznaczyć poranne wstawanie oraz o godzinie 20;45, aby podsumować większość dnia.

Czy to pomaga?

Według mnie tak. Gdy wiem, że prowadzę statystki i coś zapisuje moje postępy, to bardziej się staram. Czasami pomimo niechęci realizuję zadania, które sobie wyznaczyłem. Oczywiście, zdarzają się gorsze dni, że czegoś nie zrobię, ale i tak jestem zadowolony z efektów. Polecam zainstalować aplikację i sprawdzić czy pomoże nam w rozwoju własne osoby.

A teraz do roboty, bo hiszpański się sam nie zrobi! 😉

Zobacz co to Strides!