Marketing

Marketing internetowy w małej firmie

Marketing internetowy

Marketing internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu. Firmy coraz więcej pieniędzy wydają w sieci i tam właśnie szukają przyszłych klientów. Marketing internetowy to przede wszystkim inwestycja w social media, remarketing, mailing, ale także w pozycjonowanie i optymalizacja strony.

Social media

To jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się ‘sektorów’ w marketingu internetowym. Kiedyś nie do pomyślenia było, aby zatrudniać osobę, która będzie odpowiedzialna za wrzucanie postów na facebooka, instagrama oraz inne media społecznościowe. Dzisiaj jest to coś więcej niż dodawanie śmiesznych obrazków i linków do swoich sklepów czy produktów. Kampanie reklamowe na facebooku pochłaniają wielkie pieniądze, ale i przynoszą bardzo pozytywne efekty. Nie jest to jednak taka prosta sprawa jak może się na początku wydawać. Coraz więcej opcji, narzędzi, ustawień sprawia, że trzeba na bieżąco śledzić nowości, aby wciąż się na tym znać.

Zadaniem osoby od social media jest współpraca z grafikami czy copywriterami z firmy. Duże firmy mogą sobie pozwolić na zatrudnianie osób na pojedyncze stanowiska wspomniane wcześniej. Firma w której pracuje nie jest duża, ma aktualnie trochę mniej niż 150 tysięcy polubień na facebooku, a pracuję tam jako osoba obsługująca media społecznościowe, ale także grafik. Co należy do moich zadań?

Zadania w pracy

W pracy mam swoje stałe zadania, które robię codziennie, ale zdarzają się również odstępstwa od rutyny. Gdy wpadniemy na jakiś ciekawy pomysł, reklamę to trzeba brać się do dzieła.

Obsługa facebooka i instagrama

Podstawowe zadanie, czyli planowanie postów. Z racji, że są to profile sklepu internetowego to na facebooku pojawiają się głównie produkty, które można kupić. Oprócz tego oczywiście promocje, kody rabatowe. Zdjęcia brane są głównie z naszej strony, część to wynik współpracy z blogerami, a czasami trzeba zrobić baner samemu.

Najgorszą rzeczą w tym zajęciu jest odpowiadanie ludziom o… jakby to powiedzieć… wątpliwej inteligencji. Na porządku dziennym dochodzą pytania o cenę produktu, gdy widnieje ona zarówno w tekście postu oraz na zdjęciu, wszelkie błędy ortograficzne typu “som”. Do tego nie można się przyzwyczaić, zawsze śmieszy i wzbudza poczucie zażenowania 😀

Grafika

Tworzenie wszelkich grafik czy to do postów, maili, banerów na stronę, projektowanie ulotek czy tego jak będzie oklejony sklep. Jesteśmy właśnie w trakcie otwierania sklepu stacjonarnego, więc ostatnio więcej pracy czeka mnie z grafiką. Ulotki już gotowe!

Newsletter

regularne newslettery oraz powiadomienia typu webpush to również jedno z moich zadań. Mailing musi być dopasowany do aktualnej pory roku czy nawet pogody. Należy wybrać odpowiednie produkty, stworzyć banery, ale przede wszystkim stworzyć ciekawy i zachęcający tytuł, który zachęci użytkowników do otwarcia maila.

współpraca z blogerami

Przede wszystkim współpraca z blogerkami modowymi. Nawiązywanie kontaktu, negocjacje, ustalenie strategii. Sprawdzanie potencjalnych kandydatek, analizowanie ich blogów, fanpagów, kont na instagramie. Ostatnio napisała do nas jedna osoba z dużym zasięgiem na instagramie, jednak po sprawdzeniu okazało się, że większość followersów jest kupionych. Taka osoba od razu odpada.

Ogólnie otrzymujemy bardzo dużo wiadomości od różnych osób i powiem szczerze, że zapewne nawet nie wszystkie są sprawdzane. Jeśli jesteście blogerkami i macie jakieś pytania odnośnie współpracy to piszcie śmiało 😉

Podsumowanie

Marketing internetowy to rozbudowana, ale i niezwykle ciekawa dziedzina, obejmująca wiele elementów. W tej pracy oprócz wielu rutynowych zadań czeka nas również wiele pracy wymagających kreatywności, umiejętności oraz myślenia wraz z analizą. Jeśli interesują Cię te tematy to jestem pewien, że ta praca sprawi Ci wiele frajdy oraz postawi przed Tobą ciekawe wyzwania!