Pisać każdy może – trochę lepiej lub trochę gorzej. Książka Darka Puzyrkiewicza podaje nam wskazówki oraz ćwiczenia, wpływające na naszą kreatywność oraz umiejętności tworzenia tekstów, które potrafią sprzedać wszystko.

Biblia Copywritingu opinie

Kiedyś nienawidziłem pisania. Na samą myśl o kolejnym wypracowaniu zadanym do napisania w domu pogarszał się mój humor. Od kilku lat wiele się zmieniło. Tworzenie tekstów stało się jednym z elementów mojej pracy, a co chyba jeszcze ważniejsze – zaczęło mi to sprawiać przyjemność. Tym chętniej sięgnąłem po książkę „Biblia Copywritingu” Darka Puzyrkiewicza, czy była to udana lektura? Zapraszam do recenzji książki oraz szczerej opinii.

Biblia Copywritingu, czyli jak sprzedawać słowem

Zastanawiam się, czy tytuł książki jest trafny. Z pewnością pokazuje on, jak ważna jest to książka w kontekście zabawy słowem. Lektura jednak niemal w całości poświęcona jest tekstom sprzedażowym. Wiele wskazówek dotyczących pisania jest mocno uniwersalnych, jednak cały czas poruszany jest temat haseł oraz innych opracowań, których zadaniem jest zainteresowanie produktem lub usługą.

Wypożyczając książkę miałem nadzieję na znalezienie pomocy i motywacji głównie do pisania tekstów blogowych, a może i socialowych. Tutaj pojawiło się moje rozczarowanie. Książka nie była do końca tym, czego się spodziewałem albo czego potrzebowałem. Od razu dodam jednak, że jeżeli poszukujesz książki, która pomoże Ci wymyślać hasła reklamowe to dobrze trafiłeś. Praktyczne wskazówki mają pobudzić nasza wyobraźnię i kreatywność. Odbiór książki w dużej mierze będzie zależeć od tego, czego od niej oczekujesz. Chciałem przeczytać coś nieco innego, ale jednak w żaden sposób nie ujmuję książce przydatności.

Porady i ćwiczenia dla marketingowców

Niewątpliwie książka Biblia Copywritingu łączy w sobie cechy podręcznika, jak i zeszytu ćwiczeń. Uznaję to za wielki plus! Autor od samego początku udziela praktycznych i merytorycznych porad, od czasu do czasu opowiadając o sobie i swojej pracy. Żeby nie było, iż ciągle słodzę, to jest też tutaj łyżka dziegciu.

Największym minusem książki jest powtarzalność. Przemierzając kolejne strony, gdy jesteśmy już bliżej końca, niż początku „historii” możemy zdać sobie sprawę, że to już chyba było, ale… napisane trochę inaczej. Mam wrażenie, że wszystkiego dowiedziałem się jeszcze przed zakończeniem książki.

Czy warto sięgnąć po tę książkę?

biblia copywritingu

Z pewnością będzie to interesujący tytuł dla osób, które zaczynają swoją przygodę z reklamą czy pisaniem tekstów sprzedażowych. Znajdziecie tutaj ciekawe porady dotyczące pisania tekstów, jednak głównie, tak jak wcześniej pisałem – sprzedażowych. Część z nich z pewnością będzie mocno uniwersalnych, a inne mniej. Poszukujesz książki, która pomoże Ci w pisaniu tekstów na bloga? Tego właśnie szukałem, ale niestety nie znalazłem.

Plusy:

  • ćwiczenia pomagające rozwinąć kreatywność i umiejętności pisania,
  • od początku wzbudza zainteresowanie, brak „przegadanych” momentów,
  • ciekawe porady dotyczące tworzenia tekstów…

Minusy:

  • … niestety głównie sprzedażowych,
  • tytuł książki jest nieodpowiedni i może wprowadzić błąd,
  • udzielane porady się powielają.